Efterlysning

Idag har mitt tålamod inte räckt till riktigt. Vi va på kyrkis i morse och där va allt som vanligt, glad Alva hade jag med mig dit men sen gick vi hem och hon somnade, men sen hon vaknade så har hon inte gjort annat än att grina och skrika, matvägrar gör hon me.. då blir det ju värre me då när hon inte har nått i magen, hon har ätit ett ägg i dag, det e  det ända!!!!! Blir gaaaalen på det här, hur får jag henne till att äta som normalt, jag tycker jag gör allt rätt, inget små ätande, och vällingen har vi tagit bort på dagen.

Hon brukar inte va så här tjurig och skrikig, visst dåligt med mat har hon jämt ätit men så här...

Så nu efterlyser jag min Alva, nån annan trollmor måste ha varit här och bytt ut trollungen



kram från en trött mamma........


uppdatering: fick en kommentar från Malena, om vart man kan köpa linnet, tyvärr skrev du ej i din bloggadress så jag svarar här, linnet finns på lindex för 149 kr

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman och FÖRLÅT att jag är så dålig på att "höra av mej" till dej här på bloggen, men jag har allt ett litet öga på dej fortfarande... :)



Ja du, ungar som inte äter kan få en att tappa fattningen... Min håller fortfarande på, men för det mesta så kompenserar han det han förlorat en annan dag... Ingen idé att tvinga honom, för då ser han sin chans att använda min "stress" att få honom att äta som ett "maktmedel" att kontrollera sin mamma... :) Dumma är dom INTE våra ungar... ;)



Något supertips har jag därför inte, men jag har alltid fått höra när jag varit orolig att barn inte svälter sej själva, så jag håller tummarna att Alva blir riktigt VRÅLHUNGRIG!!



Stor fet bamsekram!!

2010-02-17 @ 16:11:46
URL: http://miranna.se
Postat av: cecilia

håll ut å kämpa på. Jag har ju inga egna barn men jag har lyckats snappa upp att man ska aldrig ge sig i "kampen" mot sitt barn. Har man sagt en sak, så ska man hålla fast vid de. Så länge som hon dricker nått, så är de nog ingen fara, eller?! Hon äter nog när hon blir hungrig. men förstår att de är jobbigt för dig! Man blir ju så orolig... kram

2010-02-17 @ 20:47:36
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja jag har fått dina inloggninsguppgifter nu , men jag har inte hunnit sätta mig ner ännu :( och nu ikväll tror jag inte jag börjar med det .



Jag har haft en lite grinig bäse här idag , han har ett rinnigt öga och är allmänt gnällig , så jag håller tummarna för att det inte är ögoninflammation . Det är nog stopp i tårkanalen , han har haft det en gång innan .



Det där med att matvägra , ja . Jag vet inte riktigt vad man ska göra . Lura henne eller nått , kanske gör rosa pannkakor eller något annat klatschigt .



Förstår att det tär på dej , hoppas det blir bättre snart gumman ! Önskar jag kunde komma och ta över för dig en liten stund så du fick komma ifrån litegrann om det hade behövts eller bara lite prat över en kopp kaffe .



kramar !

2010-02-18 @ 00:14:26
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Malena

Skrev inte i min blogadress sist eftersom jag så sällan bloggar nu. Men 1000 tack för svaret om linnet. Såg det på Lindex på stan men där fanns det bara i rosa. Får leta lite mer imorrn elelr så får det bli beställning på nätet :-)

2010-02-24 @ 19:26:58
URL: http://fismamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0