jobbigt

har nu lämnat lillskruttan på dagis.... inte va det roligt! eller det går ju jätte bra när hon väl är där men det är stunden här hemma innan vi kommer dit som e jobbig, hon springer och sätter sig under en filt i soffan och stora krokodil tårar rinner ner för kinderna, hon är jätte ledsen verkligen , och jag känner mig som världens sämsta och elakaste mamma =(   sen känner jag mig extra elak eftersom jag går hemma med lillebror, så igentligen kan ju hon oxå va hemma, men jag tycker att dagis e bra för utvecklingen och sen måste hon ju börja nån gång.... men jag vet inte längre hur jag ska göra, ska jag säga up dagis och vänta ett år eller två? hjälper det?

fy jag lider verkligen av detta, jag visar inte henne nått när jag lämnar utan då e jag positiv och  glad, och gör avskedet kort, men när man kommer hem... urk va dåligt man  mår!

tips nån?



Kommentarer
Postat av: Sara Solid

Usch vad jobbigt när hon blir så lessen redan hemma! Det låter också som om du gör helt rätt när du är positiv, glad och visar att du tror på det här. Jag har egentligen inga råd. Men jag själv skulle be att få prata med personalen om hur Alvas dag ser ut, är hon nöjd, leker, trygg? Jag skulle också försöka prata med Alva någon dag när det är lugnt och ni inte är på väg till förskolan om hur hon trivs, hur hon känner det och varför hon blir lessen. Hon kanske kan förklara mer än man tror och får hon sätta ord på det så kanske det släpper. Det kan ju vara så att hon "fastnat" i ett beteende; att innan förskolan gör jag så här. Jag tror ju också att förskolan är bra för barn men inte till varje pris och varje förälder måste känna vad som är bra för sitt barn. Hon kanske egentligen inte vill vara hemma heller och tappa alla kompisar, helst vill hon säkert att du är med henne ;).

Usch usch! svårt är det!! Min dotter grät ofta vid lämningarna men pratade gott om förskolan annars. Nu har det gott över och jag är glad att vi kämpade på. Du känner själv hur du ska göra. Mitt råd är nog ändå: tro på det, ge det tid och prata med Alva. Och tänk vad kul hon har, vad mycket hon lär sig och vad me kompisar hon får!

Hoppas det löser sig!

Kram Sara.

2010-09-30 @ 10:49:14
Postat av: Annica

tusen tack för ditt svar Sara!

jo personalen säger att det går jätte bra och at hon leker och är glad, så det kan ju va som du tror att hon fastnat i ett beteende.



ja jag ska nog kämpa vidare ett tag till, och prata med Alva.

tack!

kram

2010-09-30 @ 11:14:18
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: sandra med tre ungarna

Hur gammal är din tös?

Min spontana reaktion är att hon så klart ska få stanna hemma hos er:)

Stora och duktiga måste dom bli tids nog ändå!

Lycka till♥

2010-09-30 @ 12:24:45
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Milla

Vad jobbigt :(. Jag tror nog att du känner innerst inne om Alva behöver dagis eller inte. Du som mamma känner nog allra bäst vad som är bäst för henne. Det viktigaste är nog bara att du bestämmer dig för hur det ska vara. Tror du gör helt rätt som försöker vara postitiv när du lämnar och inte visar att du är osäker, för sånt känner de direkt. En del barn tar det bara extra lång tid för att komma in i en ny miljö och känna sig trygga, det behöver ju inte betyda att det är fel för dem.

Kram och lycka till

/Milla

2010-09-30 @ 13:25:23
URL: http://familjenellison.blogg.se/
Postat av: Fru Svensson

Åhh gumman känn efter vad som är viktigast för lill Sessan. Vad som är viktigast för er.



Tack så mycket säger hon säkert :)

Men jisses det är ju hur lång tid kvar som helst :(

Kram

2010-09-30 @ 16:42:57
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hej tjejen!



Fortsätt precis som du gör! Det kommer gå över, det är jättejobbigt i början men det går över, jag lovar! William var också ledsen ett tag men det blev bättre!! :D

2010-09-30 @ 19:38:43
URL: http://www.jeli81.wordpress.com
Postat av: Linda

Usch vilken jobbig sits.

Tror det blir bra vad du än väljer, men som du säger någon gång kommer hon ju behöva börja och inget säger ju att det kommer bli lättare om ni försöker om ett år, jag tror på att hålla sig själv lugn och visa att dagis är ett roligt ställe att gå till och där är man trygg, troligt vis är det en fas som snart går över.

Kramkram

2010-09-30 @ 22:25:58
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0