man får va glad för det lilla=)

Städa, tvätta, plocka, skura, rensa, passa barn, leka,mysa,laga mat,pyssla, blogga,amma, byta blöjor...mm mm.... ja vi kvinnor kan göra ganska mycket samtidigt, och allt detta e ju "bara" vardagliga saker:) som görs varje dag hela tiden.
Tur att jag älskar det, älskar att vara mamma och ha stor familj, älskar att finnas till här hemma för alla, men även jag kan behöva lite egen tid, någon gång, kom på mig själv i dag när jag sa till Henrik att jag skulle behöva lite egentid, och han sa att ja det e bara att ta dig det, vad vill du göra?
Mitt svar blev: ja jag skulle behöva rensa i tvättstugan!
HALLÅ! oj vilken rolig egentid, hihihi, snacka om att man uppskattar det lilla man får=)
Jaja så e det när man är småbarnsförälder;)

På torsdag ska Rasmus,Ida och Alva gå påskkärringa och påskgubbe, så både i går och i dag så har dom suttit och pysslat och gjort fina påsk kort.






NÄ nu ropar tvätten på mig igen;)

Ha en toppen dag i det fina vår vädret!


Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Haha! Men rensa i tvättstugan SJÄLV är ju lyx ;) Jag gillar också att vara mamma .. och min dröm är många barn. Om det blir som vi vill kommer det att vara två småsyskon till här hemma :)

Kramar

2011-04-19 @ 12:15:26
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

När jag vill ha egentid går jag ner i källaren och tar hand om tvätt. Vet inte vad det är men det är så himla rogivande.

Fast jag tar mig en hel del egentid utöver det också fast nu får den lilla följa med på egentiden. Ikväll skall jag på föreläsning :-)

2011-04-19 @ 15:07:09
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: "Bettan"

Ja du det va sanna ord det =)

2011-04-19 @ 15:20:09
URL: http://djurstrom2.blogspot.com
Postat av: TrollMorsan

Visst är det så att man är nöjd med det lilla. Det kan räcka med att få duscha en längre stund utan att barnen står och bankar eller ropar på en. Eller att få gå en promenad runt kvarteret helt ensam. Fast själv försöker jag verkligen få en hel dag per månad helt ledig, åker hemifrån och bara njuter av det jag vill. Det kan vara fika med vännen, en shopping tur eller solning (när det inte är så fint väder som det är nu då för då behöver man kanske inte åka till solariet hihi)



Kram en 8-barns mamma

Postat av: Linda

Hihi, ja ibland behövs det inte så mycket för att göra en mamma glad.



Kramar

2011-04-19 @ 21:19:56
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: soffie

vilken trevlig blogg du har hit återvänder jag gärna,Jag hittade dej hos Barnens hjältar,

må gott

2011-04-19 @ 21:25:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Camilla 30 år & 8 barnsmamma

hahahahahaha



men det är en himla skillnad att få göra det ifred i lugn o ro..

så det tar jag oxå som egentid..ler..



samma med att få duscha ifred utan barnskrik utanför dörren,eller sitta på toan ifred utan att minst 3 st är där inne o leker o klättrar på en..hehe

ha en jättebra dag

mvh camilla

2011-04-21 @ 10:32:08
URL: http://minstorafam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0