lite sammanfattning av förlossningen

Halloj!
Förlåt att jag varit lite frånvarande härifrån, men har haft fullt upp som ni säkert förstår;)
Allt går jätte bra, lill prinsen är såå snäll och go! Hela familjen njuter av honom.

Allt började.....
Måndagen den 11/4 klockan kvart i 7 ringer jag till förlossningen och hör om det e ok att vi kommer in på vår planerade igångsättning, dom välkommnade oss så det va bara att lämna över till barnvakten Sussie här hemma och sen åka=)
När vi kom in så fick jag ligga med ctg en stund, och där såg dom att jag hade lite förvärkar, sedan udersöker BM och läkaren mig, jag är då öppen 3 cm!!! lyckliga kan jag ju säga att jag blev för då kunde dom starta förlossningen med att ta hål på hinnorna=)
Kl10 får vi komma in på ett rum och där får jag byta om och göra mig redo, sen tar BM hål på hinnan ca 10.20, och så sätter hon en skalpell tråd på bebis huvud, så att dom kan ha koll på hjärt ljuden.
Vattnet forsar ordentligt ut, hade hur mycket som helst tydligen, hela sängen fylls i stort sett och barnmorskan bara skrattar, för det va meningen att det bara skulle bli pys punka=)

Värkarna kommer igång ganska så på en gång, men fortfarande hanterbara. Efter en timme så sätter dom in värkstimmulerande dropp på mig, och genast börjar det hända massor, kraftiga värkar tilltar och jag känner att jag behöver lustgasen(min bästa vän) fick börja på en låg dos men fick snabbt öka till max, bm kommer in varjae halvtimme och höjer droppet och det känndes kan jag säga;)

Jag får in varma kuddar att ha runt magen och sen en "medicinboll" att sitta och gunga på, va rätt skönt att sitta och gunga lite, och Henrik satt bakom och höll i mig samt masserade ryggen, han är ett STORT  stöd genom hela resan!!!

Vid ca 14.30 så har jag så ont så jag väljer att ta spinal bedövningen, och narkos läkaren kommer rätt snabbt, och när den e lagd så klingar den värsta smärtan av på engång=)
men jag hinner bara njuta i ca en timme för sen kom allt ttillbaka, så det blev till att ta lustgasen igen, och ganska snart så känner jag en lätt kryst kännsla, blir undersökt igen och är då bara öppen 8 cm, men efter ca 10 minuter så tilltar kryst känslan och jag är fullt öppen, och jag krystar 4 ggr och då e huvudet ute, men då håller bm emot och trycker nästan in huvudet  och ber mig att ta det lugnt ett tag (lättare sagt än gjort) när jag tillslut får krysta igen så kommer en frisk fin pojke ut!!
Förlossningen avslutas spontant vaginalt, framstupa kron eller hjäss.
Grav längd 38+4
födelse vikt 3630g
längd 53cm
huvudomf 34cm
total blödning 400ml
födelse datum och tid: 2011-04-11 kl 16.23

Lyckan är total, och vi njuter av våran nya familje medlem Casper <3
















TUSEN TACK FÖR ALLA FINA GRATTULATIONER, DOM VÄRMER!!!!!


Kommentarer
Postat av: attis

Jättegrattis vännen. Vilka underbara bilder. Ha det så gott

Bamsekram

2011-04-17 @ 14:26:00
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Helen

Åh vilka fina bilder på sonen och dig med självklart :).

Känner ett visst sug när jag ser dom bilderna. Är en underbar tid .

Kram

2011-04-17 @ 16:33:14
URL: http://stenstromsbloggeria.se
Postat av: "Bettan"

Så söt =)

2011-04-17 @ 17:17:44
URL: http://djurstrom2.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Åh tack! Vad fin han är er lilla Casper :-)

2011-04-17 @ 19:14:35
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: TrollMorsan

Stort Grattis igen. Underbar berättelse även om det gör ont ;) Ha det nu så gott med er underbara familj!



Kram en 8-barns mamma

Postat av: marina

vad fina bilder på er!

2011-04-18 @ 07:09:28
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ännu en gång ett stort grattis till er prins.

Vilka fina bilder, Kramar

2011-04-18 @ 12:40:16
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Christine med familj

Ännu en gång, jättegrattis! Kramar från oss alla!

2011-04-18 @ 23:32:16
Postat av: Frugan

Så underbart, jag blir tårögd när jag läser detta :)

2011-04-19 @ 12:11:06
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Fröken M

ett jätte grattis till en helt underbar liten kille !!! kram

2011-04-19 @ 22:29:24
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0