rädda barnen

Usch vad upprörd jag är!!!!!

Fick se ett youtube klipp på fejjan i dag, där ett litet barn blir misshandlat av in mamma, ja klarade inte av att se mer än några sekunder, men fyyyy fan, HUR kan man ge sig på ett litet barn, jag förstår inte! Jag skulle så gärna villja träffa en sån människa ,men det lutar nog i att jag hamnar i fängelse efter jag e klar med männsikan, eller faktist så förtjänar dom inte ens att bli kallad människa.
Jag mår så fruktansvärt illa när jag tänker på hur många barn som far illa, finner inga ord om kan förklara hur mycket jag vill hjälpa dom.
Min högsta dröm är och har alltid varit är att kunna hjälpa utsatta barn, vet inte riktigt hur, men jag skulle villja ha ett stort hus, eller öppna nått hem, jour hem eller liknande, och kärleken som jag och min familj har skulle vi dela med oss av. Tänk om man kunde ha dom resurserna att kunna öppna ett sånt hem!! Om man bara kunde göra skillnad och hjälpa ett barn så skulle det vara bra, men jag vill ju hjälpa alla=(

JAG UPPMANAR ALLA ER ATT VÅGA GÖRA  SKILLNAD, OM NI ER NÅTT , MISSTÄNKER NÅTT, OM NÅTT BARN FAR ILLA, I SKOLAN, HEMMET, HOS GRANNEN ELLER VAD SOM HELST, GÖR EN ANMÄLAN, RÄDDA BARNEN HAR EN JÄTTE BRA HEMSIDA SOM MAN KAN FÅ STÖD OCH HJÄLP I SÅNNA HÄR FRÅGOR.
KIKA GÄRNA IN DÄR.


SEN KAN MAN JU ÄNDÅ HJÄLPA TILL PÅ ANNAT VIS OCH DET ÄR ATT SKÄNKA EN SLANT, SOM DÅ HJÄLPER DETTA ARBETE.
DIT KOMMER JAG IALLAFALL SKÄNKA ETT BIDRAG.



Så nu har jag en utmaning till alla er med bloggar, SPRID DETTA VIDARE, det kanske hjälper lite, kanske någon kan hjälpa nån, och då är det väl värt besväret att sprida! SNÄLLA!


INGET BARN SKA BEHÖVA FARA ILLA!


Kommentarer
Postat av: barnen

Hej! Man glömmer ofta att barnen far illa som mest när de infinner sig under kommunanställdas tillsyn/vårdnaden,särskild när de förs dit med hot och rejält våld&tvång (fysk &psk). Jag bara undrar, varför ingen talar om det, för att man känner att det finns inget att göra åt det? Det öär mycket lättare med att anmäla och även förtala någon förälder, särskild om den är en esnam kvinna, och om med invandrarbakgrund, då finns det inga hinder att amäla /oftast förtala sådan förälder och hennes barn. Det är ett stort problem i Sverige och jättemånga barnen i Sverige far illa av sådana attityder. Därför man ska inte uppmuntra att anmälla och inte göra det för lätt heller. Folk anmäler brott ändå. Men när man uppmuntrar att anmäla föräldrar,det skapar jättemånga problemer till deras barn. Vi vet ju inte ens vem som anmäler och vad är det för orsaker. Sedan socialtjänsterna beslutar fel oftast, enligt det vad man läser i media och från barnens vittnesmål. Varför socialerna brukar bestämma sig för att bortföra hemifrån fel barn och att lämna barnen hos brottslingar som sökte sig själva till socialen/polien/andra inbl.tjänstemän för hjälp, det förstår vi inte. Kanske därför att socialtjänstemän drar nåt lot? Eftersom ansvar för förstörda liv och inte ens för barnens dödsfall de behöver inte ta. Jättemånga barn har dött och fick sina liv, sina skolgång helt förstörda, blev sjuka just efter ha blivit bortförda hemifrån från sina familjerna. Vem bryr sig om det i Sverige? Inte ens Rädda Barnen.

2012-05-11 @ 16:19:41
Postat av: Solan

De händer mycket tragiskt. Tyvärr får barn utstå alldeles för mycket.

Men sen att filma och lägga ut det på Youtube???

Va är det för fel på människor??

2012-05-12 @ 21:57:05
URL: http://lillboda.webblogg.se/
Postat av: Mia

Har inte sett klippet, men jag förvånas av att de flesta är upprörda över mammans beteende.. Men den som filmar då?? Minst lika delaktig i händelsen... Och fruktansvärt osmakligt att det kommer ut på nätet.. Men bra också att det uppmärksammas...



/ Mia

2012-05-17 @ 12:46:53
URL: http://www.vanligafamiljen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0