Diabetes typ 1

Usch vad jag hatar den sjukdomen !
Jag lider med Ida så mycket.... Det har nu gått ca1 månad sen hennes diabetes debut, och visst har vi kommit in i det och lärt oss mycket om hur det funkar... Men fy va jobbigt det är, stackarna hon måste va så noga med allt, mat på bestämda tider och sprutor och blodsocker koll hela tiden.
Hon har även börjat bli lite nere tror jag, hon drar sig för att leka med kompisar, vill helst bara vara hemma .. Hon blir låg i sockret rätt ofta nu tycker jag med, hon verkar vara vääldigt känslig när sockret börjar sänka sig, hon blir trött, hängig , tjurig, ledsen, och less när det sker, och det är ju lätt att åtgärda med druvsocker eller nått att äta , men det gör så ont i mig att se henne lida, sen är det sån omställning för henne, hon kan inte just nu i allafall, åka iväg med kompisar , sova över hos nån, vi måste va med henne och finnas till hands fort om det behövs , ja det är en livs lång kronisk sjukdom hon fått och den går ju att leva med , vilket jag är såå tacksam över, MEN det är mycket jobb med den!

Fy bubblan !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tipsar om en bra sida med mycket info om diabetes.
http://www.kostdoktorn.se/

2013-03-31 @ 22:15:56
Postat av: Annica, mamma till 6, och 7 an på väg

Tusen tack;)

2013-04-01 @ 02:54:13
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se
Postat av: Linda

Älskade vännen.
Tänker på er massor och jag önskar att jag kunde trolla bort allting för er.

2013-04-02 @ 09:49:41
URL: http://thestoryoflilo.blogg.se
Postat av: Peter

Vad tufft. Min systerdotter har diabetes, men nu har det gått ett par år sedan hon fick diagnosen och allt verkar mycket enklare för henne och resten för familjen nu. Jag antar att man lär sig leva med det efter ett tag, det blir lixom en rutin det med. Men det är mycket nytt såklart, för alla. Kämpa på.

2013-04-04 @ 20:37:09
Postat av: Agneta

Hej!

usch det är jobbigt I början men det tar runt 1 år innan man kommer in I alla rutiner och kolhydrats räckning. Min dotter fick diabetes för 2 år sedan och det är forfarande inte lätt, men tur det finns massa sidor och böcker man kan läsa. Styrkekramar till er!

2013-04-08 @ 14:25:52
URL: http://metrobloggen.se/falea/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0