2010

Nytt år i morgon då, härligt, det e skönt när man byter år, för då känns det som man kan börja om på nytt med det mesta som man alltid lovar sig själv att göra. Det här året som kommer blir ju betydelsefullt på många sätt för mig i och med operationen, först att bli opererad, vilket jag aldrig blivit förr, sen ska jag ju lära mig en helt ny livsstil med mat och portioner.
Sen måste jag verkligen ta tag i mig själv och bli starkare både fysiskt och psykiskt, året som kommer och alla andra år frammöver så kommer jag inte låta mig själv bli ner tryck, sårad, förnedrad av nån, jag ska ha min revanch nu detta år som kommer, det e min tur nu.
Det e så ledsamt och jobbigt att höra att man e stor, jag vet att jag e det men det sårar i allafall att höra det från en viss person, känns som jag aldrig någonsinn har gjort rätt med någonting för dig, får aldrig medhåll eller det stöd eller hjälp jag behöver. Det gör så ont, Oftast när vi har träffats så åker jag hem med en stor klump i halsen och gråten sköljer över hela mig. Allt jag vill e att ha lite hjälp och stöd, ska det vara så jobbigt?
Jag är fruktansvärt glad att jag har min underbara man som hjälper mig och stöttar mig igenom ALLT.

SKULLE BEHÖVA SÄGA ALLT DETTA OCH MYCKET MER TILL DENNE PERSON, MEN JAG E I DAG INTE STARK NOG ATT GÖRA DET, TYVÄRR.




nu ska jag och småttingarna åka till en kompis till Alva, och leka lite, sen hem ochgöra lite förberedelser inför i morgon, syrran och Tobias kommer hit då och äter gott, sen ska vi vidare på familje rock fest i byn, det bli jätte roligt tror jag, det e rock tema så vi och barnen me ska klä oss rockigt! kul



Kommentarer
Postat av: Cissi

Kikar in och önskar ett riktigt Gott Nytt År (i förskott)! Hoppas att förberedelserna inför op går bra. Kramar Cissi

2009-12-30 @ 14:46:12
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Gumman då!

det är verkligen inte storleken som räknas , aldrig aldrig aldrig . Du ska göra operationen för DIN skull , för att få din hälsa lite bättre & orka mer .

När personen försöker trycka ner dej har hon/han förmodligen problem själv , och har förmodligen något "svart" inom sig som kommer växa sig allt större , oavsett om du opererar dig eller inte kommer personen kanske vara på någon annan nu istället . Jaa troligtvis .

Härligt att du har en sådan syn på det att du SKA bli bättre & få mer självkänsla . SIKTA MOT TOPPEN HJÄRTAT ! Jag ska göra allt jag kan för att stötta dej på det lilla vis jag kan , (över bloggen) du verkar så go , eller jag kan nästa rakt av säga att du ÄR gó ;)



Gott nytt år på dej , hoppas verkligen det blir ett bra år för dej , du förtjänar det . Du är en otroligt fin mamma , glöm inte det!



Massor av kramar !

2009-12-30 @ 15:56:57
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: cecilia

ja, visst är de härligt med ett nytt år. Känns som om man vänder blad i bok, å kommande sida är helt tom. Å man är väldigt nyfiken på vad som de nya året har planerat för en?!



Å vilket år du kommer få. Tänk, en helt ny livsstil!

Håller alla tummarna för dig.



Å detta med att vissa tydligen ska påpeka ens storlek.. Vissa verkar tro att man som stor/överviktig inte vet om de. Att man inte känner eller ser sig själv. Vi(överviktiga) om några är väll medvetna om hur vi ser ut!!

Försök att inte bry dig om vad denna personen säger till dig. Omge dig med folk som stöttar!



KRAM å gott nytt år!

2009-12-30 @ 18:33:33
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: Anne

Oj vad jag förstår vad du menar! Vilken spännande och jobbig resa du har påbörjat. Jag känner igen mig och vet hur många ord smärtar men jag har verkligen jobbat med mig själv för att komma vidare. Till min hjälp hade jag ett par böcker som jag skulle vilja tipsa dig om;

Mia Törnblom - Självkänsla nu!

Kaj Pollak - att välja glädje!

Åsa Nilsonne - Vem är det som bestämmer i ditt liv?

Anna Kåver - Att leva ett liv, inte vinna ett krig!



Dessa 4 böcker har hjälpt mig mycket!!! Visst de är inga böcker man läser som skönlitteratur från pärm till pärm men oj vad mycket de har att erbjuda. Jag ska inte påstå att jag "är botad" från mina negativa tankar o mig själv men nu kan jag hantera dem och känner mig som en stark människa!



Jag önskar dig så innerligt lycka till med din resa!

Gott nytt år! KRAM

2009-12-30 @ 19:06:44
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: susanne

Hej gumman jag blev tårögd när jag läste det, det är ju fruktansvärt att bli behandlad så. Ditt nya år kommer att bli helt underbar jag lovar. Min kusin sa en bra sak en gång när hon blev osams med sin pappa sina vänner väljer man familjen får man, för mig så stämmer det så bra. Tack för en jätte rolig kväll igår...kram susanne och morgan

2009-12-30 @ 20:24:04
URL: http://susanne-karlsson.blogspot.com
Postat av: caroline

Hoppas verkligen 2010 blir ett underbart år.



Varför träffa en person som trycker ner dig, umgås med dem som tycker om dig för den du är. Jag hoppas att du blir tillräckligt stark för att kunna säga ifrån.



Kramar

2010-01-02 @ 19:46:34
URL: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

men gumman.. vad ledsen jag blir när jag läser att folk är dum mot dig.. :(



fyy att inte folk förstår att dom sårar.. blää på dom..



du ska se att detta kommer gå fint, kvala upp ärmarna och fräs ifrån vännen.. ;)



stora kramar

2010-01-03 @ 19:52:47
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0