dumping

jepp nu har jag haft min första dumping, för er som inte vet va det e:

Vad är dumpning?
Den riktigt definitionen av dumpning är att tarmen tar upp socker för snabbt, kroppen pumpar ut insulin i för hög dos vilket gör att blodsockret sjunker och man blir trött, kallsvettig och får hjärtklappning. Det händer oftast när man ätit för fort så maten passerar ut i tarmen för fort eller ätit för mycket sött. Kan även förekomma om man utför fysisk aktivitet nära en måltid.


Jag åt liite för fort i går kväll tror ja, glömde av mig faktist, och det resulterade i dumping, men det gick över ganska fort, en inte va det behagligt i allafall, så nu ska jag dra ner mer på tempot när jag äter.

I dag tänkte jag börja träna med min crosstrainer lite smått, ska bli skönt att komma i gång, sen så sätter man lite mer fart på vikt nedgången oxå och det gör ju inget, hiihihi
Mer på dagens schema e att gå på ljus party, det ska bli kul, jag ÄLSKAR ljus!!!


Nu ska jag plocka undan frukosten, det blev en hel del i dag, vi har haft 2 extra barn över natten, Rasmus och Ida har haft varsinn kompis här sova över, mysigt!
Först ska jag äta upp min gröt, har i dag gjort musli gröt ( barngröt från 15 månader ) faktist väldigt gott!


ha en underbar dag!



Kommentarer
Postat av: Linda, Stolt Mamma till två Busfrön

Usch vad obehagligt det låter :)

Du måste vara rädd om dig!!!

2010-02-07 @ 09:47:29
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..:)



dumpning ? hade jag aldrig hört talas om.. låter inte något trevligt alls, hua...



Stinas barbamamma har jag vunnit hos gulliga Amanda, Luddes mamma.. :) Visst är det fin och stina gillar den massor..



måste med upp på crossen idag, men nu blir det någ lite shopping med stora dottern först.. :)



KRAM

2010-02-07 @ 10:20:22
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Maya

Ja, dumpa är inte något trevligt. Jag har gjort det någon gång jag med, hjärtklappning mest för min del.. en gång gick magen igång och jag fick springa på toa... huuu... men man får sig en tankeställare när det händer.



Jag kommer lägga till dig som en länk på min blogg.

Kul att vi är opade på samma klinik..:)

Ha det gott!

2010-02-07 @ 18:22:48
URL: http://denkortavagen.blogspot.com/
Postat av: attis

Hej vännen. Det där är inte trevligt alls. har själv varit med om det ett par gånger. Här har både jag och datorn varit och är fortfarande sjuka. Är dock feberfir idag men hur skrotskrället här mår ska jag låta vara osagt. Den gör som den vill nämligen. Poff så slocknar den så tar det ett par timmar tills den går att starta igen. Hoppas allt är bra. Ha en trevlig kväll.

Kramen

2010-02-08 @ 10:58:42
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Nilla

Aj då... Så du har diabetes alltså? Eftersom du pratar om blodsockret o att kroppen pumpar ut för mycket insulin, för fort?

kramar om

2010-02-08 @ 21:12:23
URL: http://blogg.phernilla.net
Postat av: attis

Hej vännen. så skönt det måste vara att ställa sej på vågen nu. Grattis till det. Jag är inte opererad men har funderat på det. Kan bara inte bestämma mej.

Det skulle vara så skönt. Jag väger alldeles för mycket och har så mycket värk. Värken blir ju inte bättre av denna övervikt. Ha en toppendag.

Kramiz

2010-02-09 @ 08:33:52
URL: http://attisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0