jag lever.. =)

Jo då det gör jag men jag har jobbat en del och vårt jäkla internet strular hela tiden, funkar i bland osv..
men nu funkar det så jag passar på att göra ett inlägg,

vi va ju på rutin ultraljud i dag, jag va rätt nervös inför det, e alltid det innan man kommer dit, man får ju lixom veta då om allt ser bra ut osv... nu e det klart i allafall och bebisen såg ut som den skulle, vi valde att  inte veta könet denna gång =)
dom hittade dock en nackdel och det var moderkakan, den låg väldigt långt ner och låg i vägen för bebisens ut gång, så dom ville att jag skulle komma på ett senare ul me och se hur det utvecklas, om den inte flyttar på sig så måste jag göra ett kejsarsnitt =(
det va även rätt vanligt att man kunde få små blödningar när moderkakan låg så där. usch hoppas verkligen den förflyttar sig så jag kan föda normalt.

Bebis va väldigt busig där inne, han /hon gjorde kullerbyttor och vinkade massor =) huuur söt som helst!!
beräknat förlossnings datum är 21 april så jag blev flyttad en vecka bara.

När vi kom hem så va barnen jätte nyfikna på bilderna, och Emil drog en lättnadens suck och sa : åhh va skönt att bebisen mådde bra

mysigt när de äldre barnen e insatta och längtar som vi =)



en glad mamma

Kommentarer
Postat av: Popprinsessan

Vad skönt att veta att allt ser bra ut! Hoppas att moderkakan flyttar på sig innan det är dags, men det är ju ett tag kvar. Jag tycker att det går otroligt fort att vara gravid och fattar inte att det bara är 111 dagar kvar för mig! December med jul och nyår kommer att göra att det går ännu snabbare :-)



Hoppas att du har en skön kväll!

Kram!

Postat av: Nettan

Vad härligt att höra att allt gått bra! Håller tummarna att moderkakan hinner flytta sig! Kram

2010-11-16 @ 20:01:19
URL: http://www.jeli81.wordpress.com
Postat av: Anne

Åh så skönt att allt såg bra ut! Vad spännande med en ny liten bebis, förstår att syskonen längtar!

Ha det gott! KRAM

2010-11-17 @ 06:25:45
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Linda

Så skönt att allt såg bra ut, det är ju som du säger alltid lite nervöst innan man varit på ultraljudet.

Hoppas moderkakan flyttar sig så du slipper snittet, men oftast gör den väl det om jag förstått det hela rätt, Kramkram

2010-11-17 @ 23:42:29
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Ida

Åj vad mysigt, hade samma problem med moderkakan men den flyttade på sig, och vad jag förstod så gör den det i de flesta fall så du ska se att det går bra.

Kram!

2010-11-19 @ 12:56:42
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Russin

hej hj...



vilken liten sötnos på kortet.. :) hoppas det ordnar sig med moderkakan..



vilken vecka är du i nu?



kramrkam

2010-11-23 @ 19:13:25
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0