Glad

hej hopp...

sorry blev en bloggfri dag i går, men det hanns inte me.

I dag har jag tagit stora beslut, stor förändring i mitt liv, jag har bestämt mig att börja skolan igen=)
Har alltid velat bli sjuksköterska och allra mest barnmorska, och nu har jag tagit första steget i rätt riktning, ska nu börja med att läsa in matte B och svenska B, läser det på distans och sen när det e klart så söker jag in på sköterske linjen, och efter den så förhoppningsvis barnmorska. Anledningen till att jag inte gjort det tidigare är dels för att vi valt att skaffa familj tidigt, och stor familj, men oxå för att jag inte riktigt trott på mig själv, inte trott på att jag skulle fixa en sån tuff utbildning, MEN nu har jag funderat klart och tänker ta tag i saken, och Henrik tycker självklart att det bara e att tuta och köra, hans fulla stöd har jag <3

Känns riktigt bra! Men sen e det ju inte säkert att man kommer in direkt heller, men man får söka igen i sånt fall.
Nu vet man vad man har att göra några år framöver=)




Kommentarer
Postat av: Nettan

Kul!! Det kommer du fixa!! Kram

2012-01-05 @ 19:15:58
URL: http://www.nyttellergammalt.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Bra tänkt där, man skall leva sina drömmar helt klart. Jag funderar med på det, det känns som jag kan mitt jobb, jag vill vidare och är sugen på en projektledarutbildning.

Om du gillar att fota så har jag en fototävling i bloggen idag

2012-01-05 @ 21:18:43
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Mammafiia

Va kul att plugga vidare:)

Jag har oxå lite små tankar på att göra de faktiskt, men får se när å om det blir av:)



Lycka till.

2012-01-06 @ 05:14:54
URL: http://fiiias.wordpress.com
Postat av: Jennie

Jag ska med börja plugga snuttan :)

Kom in på förskollärarutbildningen (distans) .

Kul att du också vill plugga .. Jag har minsann saknat skolbänken lite ! :)

2012-01-06 @ 07:34:31
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är bara att köra på, själv skall jag läsa upp betyg och efter det söka till socionomutbildningen

2012-01-06 @ 22:11:05
URL: http://mylittleangels.webblogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Jag läser till sjuksköterska med 4 barn med i bilden,denäldsta är 6 år så alla är ganska små. Det är tufft periodvis men fullt görbart! Det som kan vara bra att tänka på är att de stramat upp utbildningen (startar ett "nytt" sjuksköteskeprogram nästa höst). För mig är de nya tuffare reglerna lite problematiska då de i princip inte tillåter sjukfrånvaro i någon större grad under praktikperioderna. Nuär barnens pappa föräldraledig under ett år. Annars hade vinterhalvåret, med fler sjukepisoder,blivit svårt.

2012-01-07 @ 22:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0