Det är inte kul och mysigt längre:(

Jag som älskar att vara gravid annars , men nu har droppen runnit över bägaren. Jag hatar verkligen att klaga och vill inte att nån ska tycka synd om mig, jag är så dum att jag tillochmed brukar sitta hos barnmorskan och läkaren och le o säga att jo men det här går bra , jag kämpar på , mår ganska bra!😳😳. Inte så konstigt att man inte får så mycket hjälp;)

Men nu måste jag bara få skriva av mig åtminstone !

Att komma upp på morgon är ett moment i sig.. Kaos , men barnen är jätte duktiga , men dom små förstår ju inte. Samtidigt vill jag inte att barnen ska hjälpa mig, dom är ju barn och jag vill göra allt för dom !
Älskar dom oändligt !

När dom stora kommit i väg till skolan så är det en kamp att ta oss till dagis .
Hade det varit sommar hade det varit mycket lättare! Nu är det så jäkla mycket kläder som ska på, och det är en fajt i sig när man inte kan böja sig ner ens , gör jag det (vilket jag måste) så kommer det sammandragningar .
Väl ute i bilen så sätter jag mig och andas ett tag innan vi åker.
Framme vid dagis så är jag tvungen att bära på casper in från parkeringen , låter jag honom gå själv så springer han åt motsatt håll bara för att retas, så av enkelhetens skull så bär jag honom(ca16kg) Alva och Mio springer in själva i förväg (OM inte Mio har en dålig dag och bara vill sätta sig på tvären )
Väl inne på dagis så är kroppen så slut att det värker överallt , och lungorna jobbar på Max !
Underbara personalen tar emot barnen jätte bra och jag pussar barnen o säger hej då. Men bara efter att ha lämnat dagis så kommer dåliga samvetet , ca jag för stressad , kunde jag kanske haft dom hemma i dag ? Tankarna går runt !
Men nej dom har det jätte bra på dagis, mycket bättre än att va hemma med en trött Mamna som knappt kan göra nått.
Och det är ju bara för en kort period nu.
Snart kommer jag må bättre . Och ha samma ork som vanligt ! Längtar !

Sen har vi hemmet , jag mår skit av att se det rörigt, jag MÅSTE plocka och fixa innan jag kan slappna av, det är jätte viktigt för mig att barnen får komma hem från skolan till ett fint och rent hem!
Helst av allt så vill jag ha gjort klar middag tills mannen min kommer hem från jobbet. Men där har jag lyckats sänka mina krav, i bland är den klar och ibland har jag förberett i allafall ,
Ja jag har nog lite för höga krav på mig själv, tyvärr ! Allt sånt funkar ju annars , men inte just nu/(
Jag har underbara barn och en makalöst underbar man som hjälper mig . Men det är jag som inte vill att dom ska dra lasset .

Saknar barnen så fruktansvärt mycket när dom är på dagis och skolan , och mannen saknar jag massor med när han jobbar ;)

Hmm jag har funderingar på att sterilisera mig efter denna graviditet , har testat de mesta i preventivmedel , men inte mycket som funkar för min konstiga kropp ;)

Nu börjar stora barnen komma hem från skolan:-) och snart ska jag hämta små trollen på dagis ❤❤❤

Tack för att ni läser!
Kram


Kommentarer
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Usshh att det ska vara så jobbigt..
Lider med dig..
Jag har oxå älskar att vara gravid och haft bra graviditeter men nu bävar jag för att denna ska bli jobbig.
Startar inte då bra med kraftigt illamående värre än andra graviditeter och blödning på allt.
På gun sa dom att det är så vanligt o hag skulle inte komma in..
Kul att gå o inte veta om den ens lever förens man känner att den rör sig..

Hoppas du inte har allt för långt kvar till igångsättningen.
Kram camilla

2013-02-13 @ 15:54:36
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Karolina

Hej! Usch jag lider med dig och känner likadant ibland. Fast jag har bara 3 (snart 4) barn.. Men visst är det jobbigt :-( och varför låtsas man att det är bra när det inte är det? Men nu har vi inte långt kvar iaf :-) kram på dig

2013-02-13 @ 18:28:38
URL: http://www.toomuch.bloggspace.se
Postat av: madelein - sexbarnsmamma

Stackare :-(

2013-02-13 @ 23:01:12
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0