Vilken dag!!!

Oj vad med känslor det har varit i dag!!
Vi hade en tid på vct med Ida i morse , då vi blivit oroliga för henne , då hon gått ner i vikt, är trött jämt , dricker massor och kissar massor . Så vi tog det besöket innan vi skulle till ackis på bedömning ang min igångsättning .

Ida va fastande när hon fick ta ett blodsocker, och då låg det på 19!! Så det va bara att ta sig till barn akuten.
Fick konstaterat där att det va diabetes, och att hon måste ligga inne i två veckor!!! Jag va uppe på bedömningen när Henrik och Ida va på barn akuten, jag fick beskedet att jag var öppen 2 cm, men att det va fullt på förlossningen, så vi skulle avvakta nån dag, och jag gjorde inget motstånd till det, ville inte föda barn i dag längre;)

Tankarna snurrade och snurrade, vilken tur att vi sökte hjälp , hur hade det annars gått??

Och hur ska det gå nu?? Jag kan ju föda när somhelst 😕
Och jag är själv hemma med alla barn..
Är nu livrädd att det ska starta snart av sig själv , och att jag inte har hjälp:(
Två veckor måste ju Henrik va där med henne...
Jag var tvungen att åka i från sjukan ett tag för att gråta ut för mig själv...försöka få in vad som hänt osv.. Ville inte visa Ida att jag va ledsen och orolig .

Jag åkte hem och packade kläder åt Ida och Henrik , och när Emil o Rasmus kom hem från skolan så ville dom så gärna åka upp och hälsa på Ida , så bi hämtade på dagis och for sedan i väg till sjukan .
Ev så byter jag med Henrik i morgon, så sover jag över där en natt så Henrik kan komma hem lite .

Nu är jag så slut , både fysiskt och psykiskt , så nu ska jag krypa till kojs, alla Trollungar sussar!



Kommentarer
Postat av: Petra med 4

Lilla goingen hoppas att allt går bra ❤ kämpa på Ida du fixar det kram till er allihopa från oss alla 💖

2013-03-05 @ 01:41:26
URL: http://www.bjorkhallsbusarna.blogg.se
Postat av: Jennie Östman

Det kommer att gå så bra ! Ni klarar det plättlätt! Känner igen mig så väl i att behöva gå ifrån och gråta lite. Det är inte alla gånger så lätt att hålla tillbaka tårarna vid alla sjukhusvistelser men man vill ju visa sig stark inför sina barn. Lycka till med förlossningen och hoppas att Ida tar det hela med ro! Har själv en syster som drabbades av diabetes vid tio års ålder.

2013-03-05 @ 21:52:12
URL: http://jenniebenni.blogg.se
Postat av: Therese, snart sjubarns mamma

Hej! Så trist att Ida fått diabetes och nu då förlossningen närmar sig, men det här klarar ni!
Har själv varit igenom detsamma då jag väntade mitt fjärde barn och då vår äldsta dotter då 7 år fick diabetes och bara några dagar senare föddes vårt fjärde barn.
Jag förstår din oro och sorg och det är mycket att ta in i början vad gäller diabetes men det fixar ni!
Det kommer att gå bra!
Lycka till med förlossningen!!

2013-03-06 @ 00:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0